09 November 2009

PENDAPAT TENTANG PEREMPUAN CANTIK DAN KURANG CANTIK

Kalau perempuan cantik pendiam
lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...


Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: mst ada krisis nih...kesiannyer...
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!


Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...
Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...


Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang d belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mst dah kena bomoh lelaki tu...


Kalau perempuan cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...


Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: ntah dato' mana bela ni...
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni


Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: wah...caringnyer...
Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: eleh,gedik la tu...


Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: don't worry,i will make u happy forever...
Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: ckit2 nangis!!gembeng tol..ngade2 la...


Kalau perempuan cantik pandai masak
Lelaki akan kata: dah la lawa,pandai masak plak tu...
Kalau perempuan tak cantik pandai masak
Lelaki akan kata: ntah sedap ke tak tu...



Kalau perempuan cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: syoknye!!rindu la tu...
Kalau perempuan tak cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: ko ni takde keje lain ke??!sibuk ni tau tak!!


 

Posting ini daripada sahabat saya (Ayuniazlan.blogspot.com)

6 ulasan:

wifenavy berkata...

ha ha ha, ada terbaca 'puisi' ni kat emel.. cuma tertanya2, siapa penulis asalnya..sama ada perempuan atau lelaki.. tp daripada pengamatan.. ini luahan hati perempuan..

mira amair berkata...

hahaha..mmg ada btulnya cikgu..heee1

YuLaN CoQKod0K berkata...

salam...
alhamdulillah.. sy sihat.. tp siuk la cikgu... banyak sangt nak urus dlm sbln dua n.. nak hbs sem dh.. heheh.. letak je dlm posting cikgu.. sy x kisah

Cikgu Ibrahim berkata...

Saudari Wifenavy

Saya pun rasa bahawa itu seperti luahan hati seorang wanita.

Cikgu Ibrahim berkata...

Saudari Mira

Yang saya rasa paling banyak orang cakap tentang pakai kereta mewah tu. Sedangkan sekarang dah ramai wanita mampu beli kereta mewah kerana pendidikan dan kerjaya mereka lebih tinggi daripada lelaki.

Cikgu Ibrahim berkata...

Saudari Yulan

Memang kalau dalam dua tiga bulan ni iaitu lepas raya lalu, sampai sekarang memanjang je kerja. Kalau kat universiti ni ok sikit sebab budak-budak dah exam, jadi tak payah mengajar, tapi rupanya ada-ada je kerja yang perlu dibuat.